Home

  Jesteś szefem, jest właśnie poniedziałkowy poranek i wybierasz się do firmy. Tylko aż ściska Cię w środku, bo nie wiesz, co się dzieje z zespołem. Niby wszystko w porządku, nikt się nie kłóci, nie robi sobie na złość, nie zaniedbuje swoich obowiązków, ale… No właśnie, to „ale” jest czasem trudne do uchwycenia – nie […]

  Co robisz, gdy w Twoim dziale pojawia się potrzeba obsadzenia stanowiska managera jednego z zespołów? Awansujesz kogoś z tego zespołu, czy szukasz osoby z doświadczeniem spoza firmy? Które z tych rozwiązań jest lepsze?   Z mojego punktu widzenia, kto będzie lepszym managerem – osoba z zewnątrz z doświadczeniem w zarządzaniu ludźmi, czy ktoś awansowany […]

Skoro jesteś menedżerem, to z pewnością wiesz, że delegowanie zadań jest ważnym elementem zarządzania, ponieważ nie tylko zyskujesz czas na robienie bardziej ambitnych zadań i własny rozwój, ale także poprzez delegowanie możesz rozwijać kompetencje pracowników, wzmacniać ich  motywację i zaangażowanie. By delegowanie spełniło te założenia i przyniosło korzyści, Ty jako menedżer rozwijasz swoje różnorodne kompetencje […]

  Umiejętność komunikacji z pracownikami to jedna z kluczowych kompetencji menedżera. Powiem więcej – wiele innych wartościowych umiejętności nie ma szans się ujawnić i działać prawidłowo, jeśli komunikacja leży…   To bardzo szeroki temat, jest jednak obszar, który szczególnie mocno wpływa na pracę ludzi w firmie. To kultura feedbacku. To, czy w danej organizacji udziela […]

„Menedżerem zostajesz automatycznie, kiedy zostajesz zatrudniony na tym stanowisku. Natomiast przywódcą stajesz się dopiero wówczas, kiedy twoi ludzie uznają cię za lidera.” _Bob Selden_       Co ma wpływ na to, że z managera stajesz się liderem? I w jakim momencie następuje ta zmiana? Otóż stanie się to wtedy, kiedy stworzysz swoim pracownikom określone […]

Kiedy wrzuciłam do wyszukiwarki hasło „motywowanie pracowników”, wyświetliło mi się ponad półtora miliona wyników. Na początku – wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe. Później poradniki: „3 sposoby na motywację…”, „5 najlepszych sposobów motywowania…”, „Złote zasady motywowania…”. Później cała seria artykułów na temat motywowania pozafinansowego. Jednym słowem HRowcy i menedżerowie intensywnie szukają, jakby tu skutecznie zmotywować tych, co […]

Przekazujemy w Twoje ręce krótkie podsumowanie tego, co jest ważne w osiąganiu dobrych wyników w pracy i tego, co daje satysfakcję. Jak pracować z zespołem jako lider: Kiedy chcesz poznać zdanie całego zespołu najpierw wysłuchaj opinii członków zespołu, swoją przedstaw na końcu. Kiedy potrzebne są nowe pomysły i chcesz uniknąć autocenzury, stosuj jedną z metod […]

Co może niepokoić w zarządzaniu ludźmi?   Zapewne jest takich kwestii wiele. Dzisiaj skupmy się na dwóch z nich – jednej z zakresu komunikowania się menedżera z zespołem, a drugiej związanej z postrzeganiem poziomu umiejętności własnych.     Jednym z aspektów zarządzania ludźmi jest wyznaczanie im biznesowych celów do osiągnięcia i zadań do zrealizowania. Czyli […]

Z badań wynika, że w obecnym świecie bez zaangażowania pracowników w procesy decyzyjne oraz bez dawania im większej swobody działania, coraz trudniej przedsiębiorstwom konkurować na rynku. Model Boba Kaplana i Robeta Kaisera wyróżnia  cztery typy przywództwa: Opracownie Sedlak & Sedlak na podstawie PARP, 2015 Badanie typów przywództwa w oparciu o ten model w firmach działających […]

Zarówno w pracy, jak i w życiu mówimy o dążeniu do celu, o celowym działaniu. Oczywiście można funkcjonować bez określenia celu, tylko powstaje wtedy pytanie, czy sensem takiego życia jest dryfowanie lub podporządkowywanie się celom innych? Taka postawa według mnie dopuszczalna jest tylko w życiu prywatnym. No bo wyobraźcie sobie kogoś, kto mówi: „mam pomysł […]

NEWSLETTER

Chcę zapisać się na newsletter, a co za tym idzie wyrażam zgodę na przesyłanie na mój adres e-mail informacji o nowościach, promocjach i produktach Coaching Partnerzy Sp. z o.o. Zgodę będę mógł w każdej chwili wycofać.
Oświadczam, że zapoznałem się z Polityką Prywatności