Kiedy zostajesz po raz pierwszy menedżerem, warto się do takiej roli dobrze przygotować.

Ma to ogromne znaczenie i dla Twoich ludzi i dla Ciebie, dla Twojej kariery i dobrego samopoczucia.

 

O co powinna zadbać firma? Dział HR i Twoi przełożeni mają ważne zadanie do wykonania, aby właściwie przygotować Cię do roli menedżera. Jeśli czujesz, że któryś z elementów został pominięty lub zrealizowany pobieżnie, upomnij się o nie. To bardzo dobrze świadczy o Tobie, jeśli chcesz wejść w nową i ważną rolę jak najlepiej.

Czego zatem możesz oczekiwać:

  • Wyjaśnienie na czym będzie polegała Twoja nowa rola, jakie będziesz mieć od tej pory zadania w związku z zarządzaniem zespołem,
  • Szkolenie i/lub mentoring lub coaching dotyczący kompetencji menedżerskich,
  • Narzędzia i procedury menedżerskie funkcjonujące w Twojej firmie,
  • Zakres wsparcia, jakiego możesz oczekiwać od HR i Twoich przełożonych w zarządzaniu zespołem,
  • Odpowiednia komunikacja o Twojej nowej roli w firmie,

Są też sposoby, aby zadbać o dobre wprowadzenie samodzielnie. Jest to zupełnie niezależne od powyższych punktów – samorozwój i proaktywność są bardzo ważne i pomocne, jednak nie zastąpią wsparcia firmy.

Co możesz zrobić sam:

  • Zaopatrzyć się i przestudiować dobre książki w tematyce zarządzania ludźmi i zespołem,
  • Poszukać blogów, szkoleń osób, które są dla Ciebie autorytetem w zakresie zarządzania – zarówno powszechnie znanych guru, jak i menedżerów z wieloletnim doświadczeniem, od których możesz się wiele nauczyć – czytaj ich publikacje, staraj się uczestniczyć w ich szkoleniach/wydarzeniach,
  • Poszukaj autorytetów menedżerskich w swojej firmie – to może być Twój szef, ale może też być ktoś z zupełnie innego działu – przyglądaj się jego praktykom, pytaj o radę,
  • Sprawdź, czy w Twojej firmie funkcjonuje program mentorski – jeśli tak, poproś o dołączenie,
  • Znajdź wśród kolegów menedżerów kogoś, z kim możesz przedyskutować trudne i codzienne tematy związane z zarządzaniem – takie systematyczne spotkania mogą być bardzo korzystne dla obu stron.

 

To najważniejsze z dobrych praktyk przygotowania do roli menedżera, choć nie jedyne.

Sprawdź, które z nich byłyby dla Ciebie najbardziej użyteczne i do dzieła!

 

Trzymamy za Ciebie kciuki!

 

Autor:

Joanna Adamska

Coach, facylitator, mentor, trener biznesu, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu. Specjalizuje się w pracy z zespołami i ich menedżerami.

NEWSLETTER

Chcę zapisać się na newsletter, a co za tym idzie wyrażam zgodę na przesyłanie na mój adres e-mail informacji o nowościach, promocjach i produktach Coaching Partnerzy Sp. z o.o. Zgodę będę mógł w każdej chwili wycofać.
Oświadczam, że zapoznałem się z Polityką Prywatności